Memur ve memur emeklilerinin ocak ayında alacağı zam oranının, enflasyon tahminlerine göre yüzde 8,01 ile yüzde 8,66 arasında gerçekleşmesi bekleniyor. Kesin oran, yıl sonu enflasyon verilerinin ardından netleşecek. Mevcut hesaplamalara göre en düşük memur maaşının 70 bin 224 liradan yaklaşık 75 bin 849-76 bin 305 lira aralığına, memur emeklisi taban aylığının ise 31 bin 526 liradan 34 bin 52-34 bin 257 lira aralığına yükselmesi öngörülüyor.
Memur maaş katsayısındaki değişiklik aile yardımı ödemelerine de yansıyacak. Çalışmayan eş için aylık 3 bin 581,14 lira olan yardımın 3 bin 868-3 bin 891 lira seviyesine çıkması beklenirken, 0-6 yaş arasındaki çocuk yardımı 851-856 lira, 6 yaş üstü çocuk yardımı ise 425-428 lira aralığında hesaplanıyor. Eşi çalışmayan ve iki çocuğu bulunan bir memurun toplam aile yardımının 5 bin 570-5 bin 603 liraya ulaşacağı tahmin ediliyor.
Aynı katsayı artışı toplu sözleşme ikramiyeleri ile Emekli Sandığı kapsamındaki emekli doktorların ilave ödemelerini de değiştirecek. Bunun yanında 65 yaş aylığı, engelli aylığı, evde bakım yardımı, Sosyal ve Ekonomik Destek ödemeleri ile bedelli askerlik ücretinin de ocak artışından etkilenmesi bekleniyor. Bu kalemlerde kesin tutarlar, zam oranının kesinleşmesiyle belli olacak.
